CRITERIS D'AVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA D'ANGLÈS. CURS 2015-16
ESO 1r
- Participar en interaccions orals sobre temes
coneguts o treballats prèviament, utilitzant les estratègies adequades per
facilitar la continuïtat de la comunicació i produir un discurs entenedor
i adequat a la intenció comunicativa.
- Comprendre la idea general i les informacions
específiques més rellevants de documents orals senzills, emesos cara a
cara, o procedents de mitjans audiovisuals, si es parla lentament i amb
claredat.
- Reconèixer la idea principal i extreure
informació específica i global de documents escrits senzills, en suport
paper i i digital, sobre continguts de diverses àrees de coneixement i
adequats a l'edat.
- Produir textos breus, orals i escrits, coherents,
i amb bona dicció o amb correcció ortogràfica i puntuació adequada, a
partir de models.
- Observar algunes regularitats de la llengua
estrangera i induir-ne les regles de funcionament.
- Utilitzar de forma guiada els recursos de les TIC
per a la cerca, organització, intercanvi i presentació d'informació.
- Utilitzar estratègies per progressar en
l'aprenentatge de manera autònoma.
- Mostrar una actitud respectuosa, d'interès i de
descoberta envers la llengua, la cultura i les formes de vida diferents a
les pròpies.
- Mostrar predisposició per al treball
col·laboratiu.
ESO 2n
- Participar en interaccions orals bàsiques per
aconseguir comunicar de forma entenedora, fent ús d'estratègies per
superar les interrupcions i per iniciar i concloure intercanvis
comunicatius.
- Comprendre la idea general i informacions
específiques de missatges orals emesos cara a cara, o en qualsevol suport
sobre temes coneguts.
- Comprendre la informació general i específica de
diferents textos escrits, en suport i format de tipologia diversa, sobre
temes adequats a l'edat i relacionats amb els àmbits educatiu i personal.
- Llegir textos breus de forma expressiva (rimes,
poemes, cançons).
- Produir de forma guiada textos orals breus,
coherents i amb bona dicció que siguin entenedors per a l'interlocutor.
- Produir de forma guiada textos escrits, en
diferents suports, de tipologia diversa, que siguin entenedors, utilitzant
estructures, connectors senzills i lèxic adequat, tenint cura dels
aspectes formals i respectant les regles fonamentals d'ortografia i de
puntuació.
- Utilitzar els coneixements adquirits sobre el
sistema lingüístic de la llengua estrangera en diferents contextos de
comunicació, com a instrument d'autoaprenentatge i d'autocorrecció de les
produccions pròpies orals i escrites i per comprendre les produccions dels
altres.Utilitzar de forma guiada els recursos digitals en la cerca,
organització i presentació d'informació.
- Mostrar una actitud respectuosa, d'interès i de
descoberta envers la cultura i formes de vida diferents a la pròpia.
- Participar en l'avaluació de les produccions
pròpies i les dels altres.
- Mostrar predisposició per al treball
col·laboratiu.
El sistema d’avaluació serà continuo. Hi haurà tres
avaluacions amb els continguts assenyalats a la programació. Es faran diverses
proves específiques, orals i escrites, a cadascuna de les avaluacions amb
activitats similars a les fetes a classe i a casa. Es tindran també en compte
les notes diàries, reflex del treball, interès, participació i actitud de l´
alumnat.
A l’hora d’avaluar es tindrà en compte els següents
criteris:
- La capacitat de comprensió en la comunicació
personal i en l’audició d’enregistraments de missatges senzills.
- La capacitat d’expressar-se senzilla però
intel·ligiblement i adaptant el discurs a la situació de comunicació de
què es tracti.
- La capacitat de llegir textos senzills, si cal
amb l’ajuda del diccionari, distingint el missatge global de les
informacions específiques i obtenir informació necessària per a realitzar
qualsevol activitat proposada.
- La riquesa del lèxic adquirit durant les classes.
- Correcció fonètica, rítmica i d’entonació.
- L’interès pels coneixements socioculturals diferents als de l’alumnat.
- L’actitud positiva dins l'aula per establir una comunicació fluïda en llengües
estrangeres.
- La puntualitat i correcció en el lliurament
de les tasques encomanades.
L’avaluació serà continua, per tant els exàmens de
recuperació no existiran; cada avaluació suspesa podrà ésser recuperada
superant la posterior, la qual cosa suposarà que l’alumne hagi
assolit o al manco millorat considerablement els objectius específics
marcats per a un període concret, objectius que difícilment podrien
aconseguir-se simplement superant un examen. El professor haurà de donar el
material de reforç necessari per a que els alumnes que no hagin superat
l’avaluació puguin avançar positivament cap a la seva recuperació.
Els materials variaran en funció de les necessitats
dels alumnes, però sempre aniran destinats a que l’alumne arribi als objectius
requerits.
La promoció d’un alumne es farà automàticament si
aquest ha superat els objectius mínims que es marquen en la programació.
De no ésser així i en casos especials la decisió la prendrà la junta
avaluadora, i es tindrà molt en compte tots aquells objectius referits a la
actitud, interès de l’alumne per millorar, a la seva progressió e interessos
individuals.
MÍNIMS EXIGIBLES PER PROMOCIONAR L’ANGLÈS a 1r i 2n ESO
|
- Aprovar les diferents proves orals i escrites que es vagin realitzant
al llarg del curs.
- Haver fet les tasques
assignades pel professor relacionades amb les diferents destreses:
WRITING, LISTENING, SPEAKING and READING
- Haver demostrat ordre i pulcritud en la presentació dels
treballs, en la llibreta de exercicis i al Workbook
- Haver demostrat bon
comportament, haver prestat atenció, haver tingut interès i haver
participat a classe.
- Haver demostrat constància i esperit de superació personal.
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ a 1r i 2n ESO
|
- Es tindrà en compte tant l’adquisició dels CONTINGUTS mínims,
com els PROCEDIMENTS a treballar i l’ACTITUD i l’esforç de l’alumnat.
- Els continguts es valoraran amb un 60% de la nota final d’avaluació.
D’aquest 60%, un 10% correspondrà a l’expressió oral, la qual será
avaluada de manera formal, almanco una vegada per avaluació.
- Els procediments i les actituds es valoraran amb
un 40% de la nota final d’avaluació, de les quals un 20% correspon als
hàbits de feina i l’altre 20% a comportament i actitud.
CRITERIS DE RECUPERACIÓ
Es considerarà aprovada l´assignatura del curs
anterior aprovant la segona avaluació del següent curs. A més, tots els alumnes
que hagin suspès la llengua anglesa hauran de lliurar el mes de setembre el
quadern d´exercicis que els haurem recomanat a final de curs.
PER APROVAR AQUESTA ASSIGNATURA ES OBLIGATORI PRESENTAR LA FEINA D’ESTIU I
APROVAR L’EXAMEN DE SETEMBRE
(Examen 70% i feina 30%)
Criteris i instruments d’ avaluació per alumnat amb adaptacions curriculars
a 1r i 2n ESO.
Quan un alumne pugui necessitar una ajuda més
personalitzada el professor li haurà de lliurar el material necessari de
recolzament o aconsellar-li llibres o material didàctic que puguin ajudar-lo,
sempre que l'alumne hi estigui disposat.
Existeix també‚ la possibilitat d'una adaptació
curricular per aquells alumnes tot i aportant voluntat, treball i interès, no
són capaços d'assolir els objectius mínims de l'assignatura, tal vegada per
deficiències en el seu mètode d'aprenentatge. El professor, juntament amb el
departament haurà de seleccionar a cada cas els mínims que l'alumne està
preparat per complir i aportar-li el material per treballar-los.
Alumes amb petites dificultats d’aprenentatge i/o
conducta
Les adaptacions se centraran en:
* Temps i ritme d’aprenentatge.
* Metodologia més personalitzada.
* Reforçar les tècniques d’aprenentatge.
* Millorar els procediments, hàbits i actituds.
* Augmentar l’atenció orientadora.
Alumnes amb dificultats greus d’aprenentatge
Per l’alumnat amb coneixements de llengua molt baixos,
es prioritzarà els continguts de procediments i actituds, i s’intentarà buscar
la integració social, davant la impossibilitat d’aconseguir un progrés
suficient en continguts conceptuals. Cal insistir en els continguts de
procediments. Aquestes adaptacions seran significatives (suposaran l’eliminació
de continguts, objectius i els consegüents criteris d’avaluació referits a
aprenentatges que poden considerar-se bàsics o nuclears). Quan les adaptacions
no són suficients, tenim la diversificació curricular, mitjançant la qual un
alumne o alumna podria deixar de cursar part del tronc comú de l’etapa i emprar
aquest temps en un altre tipus d’activitats educatives, ja siguin les ofertes
en espais d’optativitat, o en les activitats dissenyades especialment per ell /
ella, i que es podrien dur a terme dins o fora del centre. Aquest / a alumne /
a seguiria tenint en tot moment com a referència els objectius generals de
l’etapa, però accediria a ells a través d’un altre tipus de continguts i
activitats.
Alumnes nadius o amb un nivell molt alt respecte a la
resta d’ alumnat
Enguany estam treballant tant a 1r com a 2n d’ ESO en agrupaments
flexibles, tenint en compta les capacitats i el punt de partida de cada
alumne. Tot alumne que tingui un nivell elevat de llengua anglesa per raons d’
origen (angloparlants, o llengües nòrdiques i germàniques) o raons de
preparació anterior molt superior a la resta tindran opció a esser
preparats i a treballar amb materials EOL de Cambridge i literatura en
llengua anglesa.
Dins d’ aquest grup d’alumnat es pretén que treballin:
- Els diferents registres de l’anglès amb especial
interès per l’ us acadèmic.
- Les tasques de recerca, selecció i utilització de
la informació per objectius.
- Els textos literaris i alguns texts científics.
- I duguin a terme exposicions orals sobre llibres
llegits, projectes o temes davant la seva classe o en una altre classe.
- Les destreses de coavaluació i autoavaluació per
talk de fer-los interioritzar criteris de correcció i d’excel.lència en
les tasques plantejades.
Els continguts a treballar
1. Punts gramaticals trets dels errors percebuts en
les produccions dels alumnes (composicions, exposicions, etc.)
2. Llibres de gramàtica per preparar el PET, FCE,
GSCI exams, etc.
3. Preparació dels projectes .
4. Taller d’escriptura (academic writing,
projects, creative writing)
5. Preparació per a la pròpia avaluació : coavaluació and peer-evaluation.
L’ avaluació dins d’ aquest grup d’ alumnes entenem que hi ha una oportunitat
molt important per promoure l’ autonomia de l’ aprenentatge i part d’ aquest
aprenentatge és la avaluació del propi progrés : autoavaluació (peer /
coevaluation) , així com l’ avaluació del producte final ( exposicions
orals, projectes)
Puntualment hi haurà una avaluació formal amb proves objectives (tests,
written essays)
Els criteris d’ avaluació són igualment els corresponents al curs de 1r i
2n d’ ESO, encara que sempre tenint en compta les tasques fetes. Com la resta
del seus companys una actitud adequada ha de ser avaluada i hauran de demostrar
ordre i pulcritud en la presentació dels treballs, en els seus
projectes així com demostrar un bon comportament, uns modals adequats i
interès i haver participat a classe.
Avaluació i promoció 3r i 4t ESO
MÍNIMS EXIGIBLES PER PROMOCIONAR L’ANGLÈS a 3r i 4t
ESO
|
- Aprovar els diferents tests o exàmens que es
vagin realitzant al llarg del curs. (Dos per avaluació com a mínim)
- Haver fet les tasques
assignades pel professor relacionades amb les diferents destreses:
WRITING, LISTENING, SPEAKING and READING
- Haver demostrat ordre i pulcritud en
la presentació dels treballs, en la la llibreta de exercicis i al Workbook
- Haver demostrat bon
comportament, haver prestat atenció, haver tingut interés i haver
participat a classe.
- Haver demostrat constància i esperit de superació
personal.
A l’hora d’avaluar es tendra en compte els següents criteris:
- La capacitat de comprensió en la comunicació personal i en l’audició
d´enregistraments de missatges senzills.
- La capacitat d’expressar-se senzilla però intel·ligiblement i adaptant
el discurs a la situació de comunicació de què es tracti.
- La capacitat de llegir textos senzills, si cal
amb l’ajuda del diccionari, distingint el missatge global de les
informacions especifiques i obtenir informació necessària per a realitzar
qualsevol activitat proposta.
- La riquesa del lèxic adquirit durant les classes.
- Correcció fonètica, rítmica i d’entonació.
- L’interès pels coneixements socioculturals
diferents als de l’alumnat.
- L’actitud positiva dins l’aula per establir una
comunicació fluida en llengües estrangeres.
- La puntualitat en el lliurament de les tasques
encomanades.
CRITERIS DE
QUALIFICACIÓ per a 3r d’ESO
|
El sistema d´avaluació serà continuo, hi haurà tres
avaluacions amb els continguts assenyalats amb activitats similars a les fetes
a classe i a casa. Es tindran també en compte les notes diàries, reflex del
treball, interès, participació i actitud de l´alumnat a la programació. Es
faran diverses proves específiques orals i escrites a cada avaluació
- Es tindra en compte tant l’adquisició dels
CONTINGUTS mínims , com els PROCEDIMENTS a treballar i l’ACTITUD i l’esforç
de l’alumnat.
- Els continguts es
valoraran amb un 70% de la nota final d’avaluació. D’aquest 70%, un
10% ha de correspondre a l’expresió oral, la wual será avaluada de manera
formal almanco una vegada per avaluació.
- Els procediments i les actituds es valoraran amb
un 30% de la nota final
d’avaluació, dels quals un 15% correspon als hàbits de treball i deures i
un 15% al comportament i l’ actitud.
CRITERIS DE RECUPERACIÓ
3r d’ ESO
Es considerarà aprovada l´assignatura del curs
anterior aprovant la segona avaluació del següent curs. A més, tots els alumnes que hagin suspès la llengua anglesa hauran de
lliurar el mes de setembre el quadern d´exercicis que els haurem recomanat a
final de curs.
PER APROVAR AQUESTA ASSIGNATURA ES OBLIGATORI PRESENTAR LA FEINA D’ESTIU I
APROVAR L’EXAMEN DE SETEMBRE
(Examen 70% i feina 30%)
MÍNIMS EXIGIBLES PER
PROMOCIONAR L’ANGLÈS a 4rt d’ESO
|
- Aprovar els diferents tests o exàmens que es
vagin realitzant al llarg del curs. (Dos per avaluació com a mínim)
- Haver fet les tasques
assignades pel professor relacionades amb les diferents destreses:
WRITING, LISTENING, SPEAKING and READING
- Haver demostrat ordre i pulcritud en la presentació dels
treballs, en la la llibreta de exercicis i al Workbook
- Haver demostrat bon
comportament, haver prestat atenció, haver tingut interés i haver
participat a classe.
- Haver demostrat constància i esperit de superació
personal.
CRITERIS DE
QUALIFICACIÓ per a 4rt d’ ESO
|
- Es tindra en compte tant l’adquisició dels
CONTINGUTS mínims , com els PROCEDIMENTS a treballar i l’ACTITUD i
l’esforç de l’alumnat.
- Els continguts es
valoraran amb un 70% de la nota final d’avaluació. D’aquest 70%, un
10% ha de correspondre a l’expresió oral, la wual será avaluada de manera
formal almanco una vegada per avaluació.
- Els procediments i les actituds es valoraran amb
un 30% de la nota final
d’avaluació, dels quals un 15% correspon als hàbits de treball i deures i
un 15% al comportament i l’ actitud.
CRITERIS DE RECUPERACIÓ
a 4rt d’ ESO
Es considerarà aprovada l´assignatura del curs
anterior aprovant la segona avaluació del següent curs. A més, tots els alumnes que hagin suspès la llengua anglesa hauran de
lliurar el mes de setembre el quadern d´exercicis que els haurem recomanat a
final de curs.
El percentatge de l’examen de setembre serà un 70% i
la feina d’estiu es valorarà amb un 30 %
PER APROVAR AQUESTA ASSIGNATURA ES OBLIGATORI PRESENTAR LA FEINA D’ESTIU I
APROVAR L’EXAMEN DE SETEMBRE
--------------------------------------------
Criteris i instruments d’ avaluació per alumnat amb
adaptacions curriculars.
Quan un alumne pugui necessitar una ajuda més
personalitzada el professor li haurà de lliurar el material necessari de
recolzament o aconsellar-li llibres o material didàctic que puguin ajudar-lo,
sempre que l'alumne hi estigui disposat.
Existeix també‚ la possibilitat d'una adaptació
curricular per aquells alumnes tot i aportant voluntat, treball i interès, no
són capaços d'assolir els objectius mínims de l'assignatura, tal vegada per
deficiències en el seu mètode d'aprenentatge. El professor, juntament amb el
departament haurà de seleccionar a cada cas els mínims que l'alumne està
preparat per complir i aportar-li el material per treballar-los.
Alumes amb petites dificultats d’aprenentatge i/o
conducta
Es preveu una gran varietat d´activitats pels
continguts fonamentals, activitats amb diferents graus de complexitat perquè
s´adaptin als diferents nivells i capacitats.
Les adaptacions se centraran en:
* Temps i ritme d’aprenentatge.
* Metodologia més personalitzada.
* Reforçar les tècniques d’aprenentatge.
* Millorar els procediments, hàbits i actituds.
* Augmentar l’atenció orientadora.
Per tal de aconseguir-ho, els continguts dels nostres
llibres de text incorporen uns apartats específics que contribueixen tant al
tractament dels temes transversals com al reforç o ampliació dels coneixements.
Aquests apartats esmentats amb diferents nivells en els processos d’estudi
possibiliten una actuació d’acord amb les característiques de l’alumnat.
Alumnes amb dificultats greus d’aprenentatge
Per l’alumnat amb coneixements de llengua molt baixos,
es prioritzarà els continguts de procediments i actituds, i s’intentarà buscar
la integració social, davant la impossibilitat d’aconseguir un progrés
suficient en continguts conceptuals. Cal insistir en els continguts de
procediments. Aquestes adaptacions seran significatives (suposaran l’eliminació
de continguts, objectius i els consegüents criteris d’avaluació referits a
aprenentatges que poden considerar-se bàsics o nuclears). Quan les adaptacions
no són suficients, tenim la diversificació curricular, mitjançant la
qual un alumne o alumna podria deixar de cursar part del tronc comú de l’etapa
i emprar aquest temps en un altre tipus d’activitats educatives, ja siguin les
ofertes en espais d’optativitat, o en les activitats dissenyades especialment
per ell / ella, i que es podrien dur a terme dins o fora del centre. Aquest / a
alumne / a seguiria tenint en tot moment com a referència els objectius
generals de l’etapa, però accediria a ells a través d’un altre tipus de
continguts i activitats.
Alumnes nadius o amb un nivell molt alt respecte a la
resta d’ alumnat
L’estratègia d’agrupaments flexibles per a l’organització de l’aula enfront
la diversitat de l’alumnat és la situació més adient. Actualment hi ha
agrupaments a 2n i 3r d’ ESO , però quan no és possible a la resta de nivells
es creen equips específics de treball, classificats per un nivell
homogeni de competència curricular.
Enguany tant a 1r com a 4t d’ ESO els alumnes
que tinguin un nivell elevat de llengua anglesa per raons d’ origen
(angloparlants, o llengües nordiques i germàniques) o raons de preparació
anterior molt superior a la resta tindran l’oportunitat d’ esser
preparats i a treballar amb materials EOL de Cambridge i literatura en
llengua anglesa.
Podran treballar de manera autonoma dins de la resta del grup:
1. Punts gramaticals trets dels errors percebuts en
les produccions dels alumnes (composicions, exposicions, etc.)
2. Llibres de gramática per preparar el PET, FCE,
GSCI exams, etc.
3. Preparació dels projectes .
4. Taller d’ escriture (accademic writing,
projects, creative writing)
També es pot utilitzar de manera combinada els
materials.
El professor dirigirà la creació de grups de treball
equilibrats, als quals sigui possible la cooperació entre els estudiants més
avançats i els de pitjor nivell. Una altra estratègia que farà més factible
l'atenció a la diversitat serà que el professor encomani feines amb graus de
dificultat diversa als diferents membres del grup, valorant tant el resultat
final com el procediment per obtenir-lo.
Quan un alumne pugui necessitar una ajuda més
personalitzada el professor li haurà de lliurar el material necessari de
recolzament o aconsellar-li llibres o material didàctic que puguin ajudar-lo,
sempre que l'alumne hi estigui disposat.
5.6. CRITERIS DE QUALIFICACIÓ
La llengua té un caràcter acumulatiu per ella mateixa que no podem oblidar
quan n’avaluem l’aprenentatge. Quan aprenem una llengua anem emmagatzemant els
diferents continguts a mesura que van apareixent, i quan n’apareix un de nou no
podem oblidar l’anterior perquè és la base sobre la qual incorporem el nou
contingut. La llengua s’utilitza de forma global: quan parlem necessitem
utilitzar pronoms, adjectius, els diferents temps verbals...; necessitem tot
allò que tenim al nostre abast. És ben cert que l’alumnat no ho pot aprendre
tot de cop i, per tant, tampoc no ho podrem avaluar tot de cop i d’entrada.
Però l’alumnat sí que pot assolir els nous continguts gradualment i, en
utilitzar allò que ha après, anirà reciclant vocabulari, aspectes gramaticals o
frases fetes mentre continua incorporant noves paraules i estructures que
enriquiran la seva capacitat comunicativa.
Per aquestes raons l’avaluació serà continua al llarg del curs
escolar.
Criteris d´ avaluació i qualificació 1r i 2n Batxillerat
|
A Batxillerat hi haurà un mínim de dues proves
escrites per avaluació. El contingut de les proves reflectirà el
treball de classe i avaluarà la competència lingüística dels següents aspectes:
- Expressió escrita (Writing)
- Comprensió lectora (Reading)
- Comprensió oral (Listening)
- Coneixement i utilització contextualitzada de la
gramàtica de la llengua (Grammar and Use of English)
- Vocabulari (Vocabulary)
Hi haurà una prova final global amb continguts de les
tres avaluacions la qual serà obligatòria per l’alumnat suspès i
per als que hagin perdut el dret a l’avaluació contínua.
Proves de avaluació oral. L’expressió oral (speaking) serà avaluada mitjançant les activitats
d’expressió oral realitzades dins l‘aula (presentacions, debats,
dramatitzacions, etc) o mitjançant una prova oral formal. Haurà
d’haver-hi al manco una prova oral formal a cada avaluació.
Es valorarà la utilització efectiva de l’anglès dins
l’aula, tant en la comunicació amb el professor com d’interacció amb
els companys.
Criteris de qualificació a 1r i 2n Batxillerat
|
El percentatge per la nota final de cada avaluació serà:
- El 70% ............. tests i proves
escrites (2 mínim per trimestre)
- El 10% ..............proves orals (almanco una
prov formal per avaluació)
- El 10% ………. participació activa a classe en
anglès.
- El 10 % ........... redaccions escrites
fetes a casa i a classe amb un mínim de preparació a casa
(vocabulari, expressions i estructures adients al tema
corresponent).
Orientativament l’avaluació dels exàmens escrits constaran de:
1r BATX
- 30 % per la lectura comprensiva i respostes a les
preguntes de comprensió
- 30 % per preguntes de gramàtica
- 30% per les redaccions
- 10% vocabulari
2n BATX
- 25 % per la lectura comprensiva i respostes a les
preguntes de comprensió
- 20 % per preguntes de gramàtica
- 40% per les redaccions
- 10% vocabulari
- 5% pronunciació
L’alumnat que no presenti
els seus deures en la data obligatòria perdrà un punt per cada dia de retard.
La professora no admetrà cap treball amb més de 3 dies de retard.
Es descomptarà 0,25 p. de
la nota final de l’avaluació per cada treball no presentat.
És obligatori dur el llibre
de text cada dia a classe (l’alumnat de parla anglesa també).
Els treballs no presentats, o presentats fora de
temps, les faltes reiterades i un comportament dolent a classe poden
baixar la nota final d’avaluació fins a 30%.
L’alumne que hagi perdut el dret a l’avaluació
contínua per acumulació de faltes sense justificar haurà de presentar-se a
l’examen global i treure un mínim d’un 70% en totes les parts de l’examen per
aprovar l’assignatura.
RECUPERACIÓ DE L’ANGLÈS DE 1r Batxillerat
Els alumnes recuperaran 1r Batxillerat si aproven la 1ª i la 2ª avaluació
de 2n curs. Si no es així faran una prova a l’abril i finalment els respectius
exàmens de recuperació a les convocatòries de juny i setembre.
No comments:
Post a Comment